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mixins.searchInfo_searchTermAdvance sales tax return

Advance sales tax return

Source: Serviceportal Rheinland-Pfalz

The entrepreneur must submit a VAT return for the respective advance return period.

In principle, advance VAT returns must be submitted after the end of each calendar quarter.

However, if the VAT for the entire previous year amounts to more than EUR 9,000, the advance VAT returns must be submitted after each calendar month.

If the previous year's VAT does not exceed EUR 2,000, the tax office can exempt the entrepreneur from submitting advance VAT returns. In this case, only an annual VAT return needs to be submitted.

If there is an input tax surplus of more than EUR 9,000 for the previous calendar year, the entrepreneur can choose: Instead of the calendar quarter, they can opt for the calendar month as the pre-declaration period in order to receive an earlier refund of input tax surpluses. This decision is then binding for the entire calendar year.

Entrepreneurs must submit their advance VAT returns to the tax office electronically (paperless) with authentication. Only in exceptional cases (cases of so-called undue hardship) can the tax authorities allow advance VAT returns to continue to be submitted to the tax office using the officially prescribed form. This is particularly the case if the taxpayer cannot reasonably be expected to create the technical requirements for electronic transmission.

Authenticated transmission takes place using an electronic certificate, which you can obtain free of charge by registering with ElsterOnline.

The ElsterOnline portal is available for submitting VAT returns. However, the data can also be transmitted using corresponding commercial tax software products.

Complete online

Your responsible office:

Finanzamt Mainz

Source: Serviceportal Rheinland-Pfalz

Die Finanzämter sind als örtliche Landesbehörden für die Verwaltung der Steuern mit Ausnahme der Zölle und der bundesgesetzlich geregelten Verbrauchsteuern zuständig, soweit die Verwaltung nicht aufgrund grundgesetzlicher Bestimmungen den Bundesfinanzbehörden oder den Gemeinden (Gemeindeverbänden) übertragen worden sind. Sie sind ferner für die ihnen sonst übertragenen Aufgaben zuständig.

Der Amtsbezirk des Finanzamtes Mainz umfasst das Gebiet der Stadt Mainz .

Neben den Aufgaben für den eigenen örtlichen Zuständigkeitsbereich nimmt das Finanzamt Mainz zudem die Prüfung von Groß- und Mittelbetrieben sowie die Steuerfahndung und Bußgeld- und Strafsachen für die Finanzämter Bad Kreuznach, Bingen-Alzey und Worms-Kirchheimbolanden wahr. Daneben ist das Finanzamt Mainz landesweit zuständig für die Verwaltung der Hypothekengewinnabgabe.

Aufgaben, die für das Finanzamt Mainz von anderen Finanzämtern wahrgenommen werden, sind insbesondere:

  • Erbschaft- und Schenkungsteuer (Finanzamt Kusel-Landstuhl),
  • Prüfung von land- und forstwirtschaftlichen Betrieben (Finanzamt Worms-Kirchheimbolanden),
  • Wohnungsbauprämie (Finanzamt Trier),
  • Grunderwerbsteuer (Finanzamt Worms-Kirchheimbolanden),
  • Finanzkasse (Finanzamt Idar-Oberstein).

Wissenswertes, aktuelle Informationen, Öffnungszeiten und Ansprechpartner finden Sie auf der Homepage des Finanzamtes.

Allgemeine Auskünfte zur Steuerverwaltung in Rheinland-Pfalz und zu einkommensteuerrechtlichen Themen können auch über die sogenannte Info-Hotline der Finanzämter erfragt werden. Diese ist von Montag bis Donnerstag in der Zeit von 8:00 bis 17:00 Uhr und Freitag von 8 bis 13 Uhr unter der Rufnummer 0261 - 20179279 erreichbar.

Schillerstraße 13
55116 Mainz
+49 6131 552-0
+49 6131 552-25272
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